We krijgen heel wat vragen van enthousiaste golfers. De meeste gestelde vragen hebben we hieronder opgelijst.  Geen antwoord gevonden?   Neem dan zeker ook eens een kijkje op de Engelstalige website voor ondersteuning.

Om de prijzen zo laag mogelijk te houden voor alle golfers, moeten we zelf ook zo kostenefficiënt mogelijk tewerk gaan. Alles bij Golf & More is gedigitaliseerd en geautomatiseerd waar mogelijk.

Daarom hebben we bewust gekozen om niet te investeren in bijvoorbeeld een bemande info lijn, maar gebruiken zoveel mogelijk hedendaagse digitale communicatie zoals WhatsApp, Twitter Direct Message, FaceBook Messenger, Voicemail-to-Email en natuurlijk een gewoon ouderwets e-mailtje kan ook! Klik hier voor de contactmogelijkheden.

Neen! De passieve NFC tags zijn volledig batterijloos. Geen gedoe met opladen dus. Set & forget!

Sinds december 2018 werken de tags ook met iPhone 7 en IOS 12 of beter. 

Het is perfect mogelijk om de GolfPad LINK lezer te gebuiken om je golfclubs te taggen in plaats van je Android smartphone.

U hoeft dan uw smartphone niet bij u te dragen, uw batterij wordt gespaard en de LINK heeft een hoge precisie GPS ingebouwd.

Goede vraag! De meeste covers zijn dun genoeg om toch nog ‘magnetische straling’ doorheen de cover, smartphone batterijomhulsel en het textiel van je kleding te krijgen. Echter met sommige metalen of dikke covers kan dit net teveel zijn. De NFC tags werken op zeer korte afstand en worden als het ware gevoed/geactiveerd door middel van een magnetisch veld.

Je Android Smartphone moet minimum Android 4.0 (Ice Cream Sandwich, uitgebracht in 2011) of hoger draaien én NFC geschikt zijn. De meeste recente telefoons ondersteunen dit. Niet zeker? De informatie kan je terugvinden op de website van de fabrikant of op deze website.  Mocht u toch een incompatibiliteit vaststellen is er een 14 dagen ‘niet goed geld terug’ garantie. Mogen wij u daarom vragen de verpakking netjes te openen. Retour verzendingskosten zijn ten laste van de koper.

Neen, de app en setup instructies zijn Engelstalig maar het wijst zichzelf allemaal heel eenvoudig uit. Uiteraard staan wij ook ter uwer beschikking om eventuele vragen in het Nederlands (of Frans) te beantwoorden.

Zowel de GolfPad GPS app en je Player Dashboard met statistieken kunnen met een simple klik wisselen tussen ‘metric’ (meters) of ‘imperial’ (yards).

Neen!  De GolfPad Premium heeft meer uitgebreide statistieken, golfclub aanbevelingen, ad-free en courante smartwatch ondersteuning. Maar de standaard versie kan al prima voldoen.  U leest er hier alles in details over.

De GolfPad app kent meer dan 34.000 golfbanen.  Jouw homeclub zit er vast ook bij!  Je kan altijd risicoloos de gratis app downloaden (Android of IOS) en daar de golfbanen opzoeken die je wil nakijken.

Het is mogelijk om golfbanen te editeren in de app, dit kan handig zijn als bijvoorbeeld de greens verplaatst zijn of ingrijpende baanaanpassingen zijn geweest en er nog geen app update is geweest.    In België weten we bijvoorbeeld dat er voor G&CC Rinkven nog geen geüpdate baangevens bechikbaar zijn voor 2017. Ook is G&CC Bossenstein momenteel nog niet beschikbaar in de app, leden van deze club kunnen die op een kwartiertje tijd wel ingeven door deze instructies te volgen.

Op deze link kan je meer lezen hoe je zelf wijzigen kan aanbrengen in de golf app.

We kunnen helaas zelf geen aanpassingen aan golfbanen uitvoeren.

Dat kan maar wij kunnen dit niet ondersteunen en dit valt buiten de garantie. 

You will need an Android phone equipped with NFC sensor to perform the update. Step by step instructions:

  • Install the latest version of the free Golf Pad app from Google Play. Version 14.33 or later is required.
  • There is no need to log in or create Golf Pad account. Just open Golf Pad app, go into preferences and select Golf Pad LINK/TAGS.
  • Enable LINK/TAGS, then select ‘Scan TAGS with your phone’.
  • Press and hold the blue antenna icon at the bottom of the screen for 10 seconds, until the label changes from ‘Scan tag to assign a club’ to ‘Ready to update tags’.
  • Scan all tags, one at a time. Be sure ‘Tag written successfully’ message appears (though on some models it will only vibrate). If a tag can’t be updated, please try again. You may need to hold the tag against the phone for at least a second to ensure update goes through.